Kuopion Vihreiden syyskokous 16.11. valitsi Sami Kumpulaisen yhdistyksen puheenjohtajaksi vuosille 2023 ja -24. Kumpulainen on aiemmin toiminut Kuopion Vihreiden nuorten puheenjohtajana mutta jätti tehtävän täytettyään 30. Hän on ollut kuluvan vuoden myös Kuopion Vihreiden varapuheenjohtaja ja nousi syksyllä varsinaiseksi valtuutetuksi Kuopion kaupunginvaltuustoon. Kumpulainen on ehdokkaana eduskuntavaaleissa 2023.

Puheenjohtajana haluan olla rakentamassa Kuopion vihreistä yhteisöä, joka on suloinen sekoitus tekemisen meininkiä ja kohtaamisia”, Kumpulainen sanoo, “Meille voi tulla sellaisena kuin on: ihmisarvo kuuluu kaikille.

Syyskokous valitsi yhdistyksen hallitukseen kaudelle 2023-24 Timo Kumlinin ja Esa Niirasen. Niiranen oli yhdistyksen hallituksen jäsen ja ehdolla kuntavaaleissa 2021. Kumlin oli ehdolla kuntavaaleissa 2021 ja aluevaaleissa -22. Hallituksen jäseninä jatkavat myös Anna-Maija Pyykönen ja Marja Berg.

Kuopion Vihreiden hallituksen jäsenenä ja puheenjohtajana kuusi vuotta toiminut Petteri Heikkinen saavutti yhdistyksen sääntöjen salliman enimmäismäärän peräkkäisiä kausia hallituksessa.

Lisätietoja: Sami Kumpulainen, 045 130 5967 tai toiminnanjohtaja Tero Kankaanperä, 050 593 1243